Ešte skôr, ako si povieme o širokej ponuke predávaného sortimentu v Lidli, v krátkosti sa vráťme na začiatok. História reťazca sa začala písať v roku 1930 v nemeckom meste Neckarsulme, kde bol založený veľkoobchod s potravinovým sortimentom. Prvá predajňa bola, samozrejme, otvorená v samotnom Nemecku, a to v roku 1973. Postupne začal budovať svoje predajne aj v ďalších krajinách a na slovenský trh vstúpil Lidl v roku 2004, pričom otvoril prvých 14 predajní. Významným míľnikom bolo aj spustenie online obchodu, to sa datuje od roku 2014. V súčasnosti je na slovenskom trhu 164 kamenných predajní.
Spoločnosť samú seba definuje ako takú, ktorá predáva tovar určený na dennú spotrebu za najlepšie ceny a najvyššej možnej kvalite. V porovnaní s konkurenciou je obdivuhodné, že drvivú väčšinu predávaného tovaru tvorí sortiment vlastných značiek.
Okrem širokého radu potravín sa sústreďuje na predaj oblečenia pre ženy, mužov i deti, techniky a produktov do dielne i záhrady, produktov na šport a voľný čas, bytových doplnkov i užitočných produktov do domácnosti. A nechýba ani detský sortiment. Samozrejme, ponuka nie je stála, ale po určitom čase sa obmieňa vo všetkých kategóriách. Aj preto stojí za to stiahnuť si Lidl Plus aplikáciu, aby si mala prehľad o všetkých novinkách.
Autor: K. Mitch Hodge (Unsplash)