Ako čo najrýchlejšie schudnúť bez neželaného jojo efektu?

10.05.2022 Mária Zdravie Zdielať

Aj vy máte po dlhom pandemickom odpočinku nejaké to kilo navyše? Tie sa priberajú ľahko, no je extrémne náročné zhodiť ich bez neželaného jojo efektu. Preto sme pre vás zhrnuli niekoľko tipov, ako schudnúť udržateľne.

 

Existuje množstvo rozličných faktorov, ktoré ovplyvňujú našu váhu. Reštauračná strava v neprimerane veľkých dávkach plnú prebytočných tukov, cukrov a soli. Málo fyzickej aktivity. Alebo celkový životný štýl s množstvom stresu.

Po dvoch rokoch pandemickej pauzy je však najvyšší čas dostať sa späť do zaužívaného stereotypu. Musíme robiť vedomé rozhodnutia nielen o tom, čo jeme, ale aj koľko sa hýbeme. Ktoré zmeny musíme urobiť a ako sa k nim dopracovať?

Radi cvičíte a potrebujete doplniť adekvátne množstvo výživných látok? Využite našu jedinečnú ponuku na MyProtein.sk.

 

flasa-s-voudou-kvet-a-knihy

Pite veľa vody

 

Takmer každý článok o chudnutí začína týmto pravidlom. Niet sa čo čudovať. Je univerzálne a stále platné. Vedeli ste, že náš mozog tvorí 75 % vody? Preto je nesmierne dôležitá pre jeho správnu funkciu počas bežného dňa. Nielen v práci, ale aj v súkromnom živote.

 

Náš tip:

Nechutí vám čistá voda? Osviežte ju kúskom lesného ovocia, mäty, citrónu či limetky. V prípade, že a tak zabudnete piť, nastavte si pravidelný časovač na jednu hodinu. Vždy, keď zazvoní, vypite pohár vody.

zdrava-strava-v-budha-miske

Jedzte vyváženú stravu

 

Hovorí sa, že „všetkého veľa škodí“ a jedlo nie je žiadnou výnimkou. Obmedzte preto čiastočne porcie, ktoré jete. Z každého jedla zjedzte iba polovicu alebo dve tretiny. Zvyšok si dajte v rámci desiaty alebo olovrantu.

Základom každej stravy, či už špecializovanej na chudnutie alebo nie, je veľa ovocia a zeleniny. Nezabúdajte ale ani na:

- Zdravé tuky (avokádo, orechy, ryby, semienka či zdravé oleje)
- Zdravé proteíny (mlieko, syr, jogurt, vajíčka, fazuľa, sója či mäso)
- Zdravú vlákninu (vločky, ryža, celozrné pečivo, bulgur, quinoa či kukurica)

Náš tip:

Do vášho jedálnička pridajte aj zelený čaj. Teplý nápoj naštartuje váš metabolizmus, zlepšuje sústredenie a obsahuje množstvo antioxidantov. Milujete snacky? Zvoľte ich zdravšiu alternatívu. Ovocie s orieškovým maslom, smoothie, popcorn či opekaný cícer. 

lyzicky-s-koreninami

Okoreňte si život

 

Kto povedal, že diéta alebo zdravá strava musia byť nudné a nezáživné? Teplejšie počasie môže spôsobiť, že vaše jedlo v najbližších mesiacoch nebudete chcieť okoreniť kvôli teplu a poteniu.

Korenie však nezlepšuje len chuť samotného jedla, ale aj fungovanie metabolizmu. Kajenské korenie, čili ale aj horčica obsahujú kapsaicín, ktorý pomáha spaľovať tuky. Aj to sú dôvody, prečo by ste ich rozhodne mali zaradiť do vášho jedálnička.

muz-sa-prechadza-s-fotakom-v-lese-a-foti

Sila chôdze

 

Chcete pri zhadzovaní prebytočných kíl začať behom? Pozor na kolená. Mnoho ľudí doplatilo na netrpezlivosť práve behom. Ten je síce zdravý pre ľudí s normálnou váhou, nie však pre tých, čo pribrali. Radšej začnite rezkou chôdzou.

Akokoľvek neúčinná sa vám môže zdať, rezká chôdza dokáže doslova zázraky. Je to efektívne kardio pre všetkých, ktorí počas dvojročnej pauzy zleniveli alebo si len jednoducho nenašli čas na pravidelný pohyb. Ak si každý deň spravíte čas na polhodinovú prechádzku, vaše telo sa vám poďakuje.

Prispôsobte vaše prechádzky v lese správnym výberom obuvi. Návod, ako si vybrať turistické topánky nájdete v našom blogu.

 

spiaca-zena-v-posteli

Dostatok spánku

 

Premýšľali ste nad tým, že čím dlhšie ste hore, tým viac a častejšie jete? Keď je telo v neustálom pohybe a stave bdelosti, potrebuje hnaciu silu na fungovanie. A tou je jedlo.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo odborníci odporúčajú aspoň 7 až 8 hodinový spánok. Vyhnete sa tak večernému a nočnému vyjedaniu pri sledovaní vášho obľúbeného programu. Nedostatok spánku má totiž negatívny vplyv na naše telo, vrátane nafúknutého brucha i priberania.

 

Naše tipy nie sú ničím prevratné. Ide iba o niekoľko jednoduchých, no udržateľných tipov ako schudnúť. Nie sú to žiadne neúčinné diéty alebo hladovky. Ide o zmenu životného štýlu a tá vás privedie k vašej vytúženej hmotnosti.

Sem tam neuškodí si dopriať aj tzv. comfort food, teda nie úplne zdravé, ale mimoriadne chutné jedlo. Inšpirujte sa našimi tipmi na chutnú večeru pre celú rodinu.